Tid som Robin Van Persie varit skadefri:

Tid som Robin Van Persie varit skadefri:

14 aug. 2012

Del II av "HERREGUD DETTA ÄR VÄRLDENS NÄST BÄSTA SPORT"

Okej om ni lyckats slita er från simhoppskillarna alternativt inte scrollat dit ner på bloggen än så kommer här nästa sport som jag blev helt TAGEN av under OS: handboll, trots att jag tycker det är så extremt ohett som vore det innebandy. Jag hejade så klart på Sverige etc men det var något annat som tog mig med storm än spelarna:
Passivitetsvarning.


Passivitetsvarning.


PASSIVITETSVARNING!!!!!!!!!!!!!


Skriker inombords v a r j e gång jag ser/hör/skriver/säger detta ord. PASSIVITETSVARNING. Här har fotbollen verkligen något att lära. Domaren slänger alltså ut passivitetsvarning när det går för långsamt och laget med bollen måste se till att avsluta anfallet inom... tid.

Samtidigt som handbollssemifinalen gick av stapeln i OS, ögonen körde maximal rapid eye movement för att hänga med i anfallen och det ändå var passivitetsvarningar flög åt höger och vänster, spelades denna match i GBG: Barca-United. Men fråga: var hade passivitetsvarningarna behövts mest? Svar nej inte på handbollsplan.

Hela Barcelonas lag är en vandrande passivitetsvarning, passivitetsvarningsmunnen får munsår och halsen stämbandsproblem när den ens snuddar vid tanken på att användas på deras matcher.

Passivitetsvarning.


Nästa anledning att jag skriker av skratt inuti: Barca HAR ett handbollslag. Dags att börja köra mixträning?


Men svar ja det är en normallång normalbyggd Messi däroppe i högra hörnet??? Så obehagligt.


Kan ligga på kvällarna och fantisera om hur jag kollar på Arsenal - Wigan och plötsligt: "Hej Arsenal, verkligen jättebra spelat där på mittfältet men nu fan får ni en passivitetsvarning så det är bara att avsluta det där anfallet och gå på mål nu."


Om jag vore superhjälte skulle mina superkraft vara kraften att kunna dela ut passivitetsvarningar i alla sammanhang. Jag skulle göra världen till en bättre plats och det vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar